Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
3S en 4S met xt90 heb ik wel meerdere liggen
Ja 3S met zo een redelijk zwaar auto is niets, zeker niet in zand. Ben met mijn kapotte Lipo op 3S gereden en dat avanceert niet.

Zo, nieuw Louise paddles zijn ook 4 stuks gekocht. Hopelijk is toemen vlug genoeg. 4 dagen zou eigenlijk genoeg moeten zijn.

Zal waarschijnlijk ook mijn zoon mee doen met zijn kleine Colorado, mag hij spelen met de grote gasten 😅
 
Ja 3S met zo een redelijk zwaar auto is niets, zeker niet in zand. Ben met mijn kapotte Lipo op 3S gereden en dat avanceert niet.

Zo, nieuw Louise paddles zijn ook 4 stuks gekocht. Hopelijk is toemen vlug genoeg. 4 dagen zou eigenlijk genoeg moeten zijn.

Zal waarschijnlijk ook mijn zoon mee doen met zijn kleine Colorado, mag hij spelen met de grote gasten 😅
2x 3S maakt 6S ;)
Ik zal iig een paar 4S met xt90 extra meenemen.
 
kom er net achter dat Arrma 12 mm hex blokjes heeft.

Iemand ervaring met deze blokjes? Stond op dat die onder de 3s lijn passen. Gevalletje had ik maar geweten. Heb nu zelf 12 mm kunststof hexen uitgeboord zodat ze op mijn senton passen..
 
12 mm is een optie die je erbij moet kopen als je aftermarket wielen wilt, standaard is 14 mm op de meeste modellen (senton, granite, gorgon etc)

verder werkt dat prima, is ook origineel ;)
 
12 mm is een optie die je erbij moet kopen als je aftermarket wielen wilt, standaard is 14 mm op de meeste modellen (senton, granite, gorgon etc)

verder werkt dat prima, is ook origineel ;)
Ja wist dat de 14mm hex standaard was. Had toen 1 van mijn voorbanden gescheurd. Had toen setje Louise 14mm hex banden gekocht maar die balloonen als de malle + ging ook kapot. Had wat MFT 12mm hex banden liggen en had die met 12mm hex uitgeboord naar 14mm onder auto gezet.

Had ik dus 2 verschillende sets banden niet goed voor de diffs, extra setje van die mft banden gekocht en weer 12mm hex uitgeboord naar 14mm. Alles klaar kom ik er nu achter dat Arrma zelf dus 12mm hex adapters heeft NOOO.... haha.
 
Ja wist dat de 14mm hex standaard was. Had toen 1 van mijn voorbanden gescheurd. Had toen setje Louise 14mm hex banden gekocht maar die balloonen als de malle + ging ook kapot. Had wat MFT 12mm hex banden liggen en had die met 12mm hex uitgeboord naar 14mm onder auto gezet.

Had ik dus 2 verschillende sets banden niet goed voor de diffs, extra setje van die mft banden gekocht en weer 12mm hex uitgeboord naar 14mm. Alles klaar kom ik er nu achter dat Arrma zelf dus 12mm hex adapters heeft NOOO.... haha.
Mijn ervaring met die 12mm hex blokjes is dat ze snel breken, te veel gat, te weinig aluminium... Maar uitboren is wel een lastig klusje denk ik?
Heb nu alles op 17mm hexen staan. Is volgens mij het meest gangbare. Zelfs mn zoontje zn granite heeft nu 17mm hex en Typhon wielen. Ik vind het niet mooi maar hij wel. Het is zijn auto dus dan vind ik het ook best.
 
Als je het zo ziet... 😂

Dit is vrij gebruikelijk hoor, de meeste 6s auto's hebben een esc met 2 stekkers om zo 2x een 3s lipo aan te sluiten. Er zit dan een extra lusje bij om 1x een 6s lipo aan te sluiten. Een Infraction heeft bijvoorbeeld zelfs 2 batteryholders dus dan zit je met 1x 6s qua gewichtsverdeling zelfs suboptimaal. Daarin is 2x 3s (of 2x 4s als je een Max6 esc erin gooit bijvoorbeeld) eigenlijk standaard.
 
Mijn ervaring met die 12mm hex blokjes is dat ze snel breken, te veel gat, te weinig aluminium... Maar uitboren is wel een lastig klusje denk ik?
Heb nu alles op 17mm hexen staan. Is volgens mij het meest gangbare. Zelfs mn zoontje zn granite heeft nu 17mm hex en Typhon wielen. Ik vind het niet mooi maar hij wel. Het is zijn auto dus dan vind ik het ook best.
Heb kunststof blokjes. Dus uitboren gaat dan wel stukje makkelijker dan met aluminium blokjes.

Ben benieuwd hoe lang het goed gaat. Had wat andere banden onder mijn rustler gedaan en daar was hex in wiel rond geworden niet helemaal de bedoeling.

Vind gewoon vaag dat Louise wel arrma hex banden uitbrengt alleen geen MFT versies athans heb die nog niet gevonden. Vind die Proline banden wel extreem duur.
 
Dit is vrij gebruikelijk hoor, de meeste 6s auto's hebben een esc met 2 stekkers om zo 2x een 3s lipo aan te sluiten. Er zit dan een extra lusje bij om 1x een 6s lipo aan te sluiten. Een Infraction heeft bijvoorbeeld zelfs 2 batteryholders dus dan zit je met 1x 6s qua gewichtsverdeling zelfs suboptimaal. Daarin is 2x 3s (of 2x 4s als je een Max6 esc erin gooit bijvoorbeeld) eigenlijk standaard.
Ja ik weet, heb daar helemaal niet aan gedacht dat 2x 3S -> 6S ;)

Eerste keer 6S kan zand zeker geen kwaad.
Servo zou theoretisch ook voor zaterdag moeten komen en mijn paddle wielen ook, dus alles perfect eigenlijk. Misschien nog iets hoher zetten, staat actueel op de laagte instelling maar dat zal ik dan zien als ik aankom, da's vlug verandert.
 
Ik maak me wel wat zorgen om het weer jongens. Voorspelling gaat niet de goede kant op...
Vooralsnog ben ik positief. 0.1mm is slechts een druppel. Het wordt minimaal 13 graden en windstil.

1711561310922.png


Ik hoorde juist dat er een grote kans is op warmer weer. Zondag ziet er iig geweldig uit. En met nog 3 dagen te gaan kan dat zomaar naar zaterdag verschuiven.
 
Vooralsnog ben ik positief. 0.1mm is slechts een druppel. Het wordt minimaal 13 graden en windstil.

View attachment 357240

Ik hoorde juist dat er een grote kans is op warmer weer. Zondag ziet er iig geweldig uit. En met nog 3 dagen te gaan kan dat zomaar naar zaterdag verschuiven.
Fijn dat je zo positief bent! Ik ben heen en terug 3 uur onderweg, dus leg de lat voor het weer misschien wat hoger.
Jij kan met je VR bril vanuit je bed je rc's over die zandvlakte laten rijden :D
 
Fijn dat je zo positief bent! Ik ben heen en terug 3 uur onderweg, dus leg de lat voor het weer misschien wat hoger.
Jij kan met je VR bril vanuit je bed je rc's over die zandvlakte laten rijden :D
Ik zou er graag bij willen zijn, maar wacht waarschijnlijk ook op een bashdag met iets beter weer. Met een reistijd van 5 uur totaal (vanuit Enschede) heen en terug heb ik ook iets hogere eisen ;)
Hopelijk wordt de voorspelling toch iets beter 🤞, anders ga ik lokaal bashen met mijn zoon :cool:
 
De voorspelling ziet er inderdaad al weer een heel stuk beter uit. Een stuk warmer, meer zon en minder druppels ;)

1711617376859.png



Ja, ik ben ook zo'n 2.5u onderweg (ÉÉN weg!) Als het weer klote is gaan we terreur maken bij @rotauq ! Deal?
Voor mij is het slechts 8min rijden. Maar ik beloof dat als het toch klote weer is, dat iedereen die komt, bij mij thuis mag opwarmen en met RC's mijn tuin mag omploegen.
ps. Mijn quadbaan staat helaas nog onder water
 
Lees toch dat Bundel voor hoop mensen flink stukje rijden is. Zijn de Soesterduinen dan niet wat centraler?
 
Back
Top