Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Vandaag eindelijk met de Mojave met handrem gereden. Leuke feature. Vooral op asfalt leuk handrem bochten maken.
Alleen zakt de Mojave al veel door zijn achterveren. Ook lekker karakteristiek. Alleen nu door het extra gewicht wel iets teveel naar mijn zin. Ik zag dat Arrma zwaardere veren verkocht. Iemand toevallig ervaring mee en advies welke veren ik het beste kan nemen? Hij moet iets stijver, maar wil niet helemaal van die karakteristieke hang af.
 
Vandaag eindelijk met de Mojave met handrem gereden. Leuke feature. Vooral op asfalt leuk handrem bochten maken.
Alleen zakt de Mojave al veel door zijn achterveren. Ook lekker karakteristiek. Alleen nu door het extra gewicht wel iets teveel naar mijn zin. Ik zag dat Arrma zwaardere veren verkocht. Iemand toevallig ervaring mee en advies welke veren ik het beste kan nemen? Hij moet iets stijver, maar wil niet helemaal van die karakteristieke hang af.
Er zijn optioneel twee zwaardere achterveren voor de Mojave, zie hieronder de lijst.
Ik heb nu de de zwaarste er sinds kort op liggen (voor en achter), omdat de Mojave naar mijn mening ook wat sterkers mocht hebben. Andere electronica, versteviging van de body en grote lipo’s tikken aan.
Als je 1 juni naar de bash dag komt kan je vergelijken, al weet ik niet hoe zwaar die van jou nu is. Als je wilt kan ik die wel eens wegen.
Oh ik zie net dat ik een setje achterveren (1 tandje sterker heb liggen, kan ik voor je meenemen als je wilt😉.
image.jpg


https://www.arrmaforum.com/threads/arrma-spring-list-chart-for-4s-and-most-6s-vehicles.18704/
 
Vandaag eindelijk met de Mojave met handrem gereden. Leuke feature. Vooral op asfalt leuk handrem bochten maken.
Alleen zakt de Mojave al veel door zijn achterveren. Ook lekker karakteristiek. Alleen nu door het extra gewicht wel iets teveel naar mijn zin. Ik zag dat Arrma zwaardere veren verkocht. Iemand toevallig ervaring mee en advies welke veren ik het beste kan nemen? Hij moet iets stijver, maar wil niet helemaal van die karakteristieke hang af.
Sandracer zal het wel weten, zijn Mojave rijdt uitstekend

Toevallig heb ik zelf net nieuwe shocks op mijn Fireteam gelegd.
GPM Metal versies:
ARA330621 (110mm)
ARA330779 ARA330622 (135mm)
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. Mijne is alleen al door de XLX2 en 2028 motor 'ietsje' zwaarder en ik heb alsnog niet de volledige preload nodig. Waarschijnlijk zouden ze bij de mojave wel de karakteristieke hang weghalen, maar mocht blijken dat de ARA330641 niet stijf genoeg is, is dit misschien een overweging waard.

1714593245246.png
 
Goedenavond,

Ik heb vanavond even kort gereden met mn Kraton 6S, na een korte buiteling verloor ik de aandrijving en na een kort onderzoek zag ik dat mn diff een beetje uit zn behuizing was gedrukt, ik had al wat twijfels over de schroefjes die de diffkap op zn plek houden maar blijkbaar is dat toch echt dol gedraaid. Zal alu diffhuizen de oplossing zijn? Zo ja, iemand aanbevelingen hiervoor?
Ik heb gemerkt dat bij een Kraton er veel meer te lijden is door de grote wielen en bredere wielbasis.
 
Goedenavond,

Ik heb vanavond even kort gereden met mn Kraton 6S, na een korte buiteling verloor ik de aandrijving en na een kort onderzoek zag ik dat mn diff een beetje uit zn behuizing was gedrukt, ik had al wat twijfels over de schroefjes die de diffkap op zn plek houden maar blijkbaar is dat toch echt dol gedraaid. Zal alu diffhuizen de oplossing zijn? Zo ja, iemand aanbevelingen hiervoor?
Ik heb gemerkt dat bij een Kraton er veel meer te lijden is door de grote wielen en bredere wielbasis.
Zelf heb ik ze nog niet, maar lees hier op het forum goede ervaring met de alu houdins op Ali. Even zoeken op ‘arrma metal housing’. Zijn iets van rond de €30, dus daar valt ook niks van te zeggen. Die van Arrma zelf zijn heel wat duurder.
 
Goedenavond,

Ik heb vanavond even kort gereden met mn Kraton 6S, na een korte buiteling verloor ik de aandrijving en na een kort onderzoek zag ik dat mn diff een beetje uit zn behuizing was gedrukt, ik had al wat twijfels over de schroefjes die de diffkap op zn plek houden maar blijkbaar is dat toch echt dol gedraaid. Zal alu diffhuizen de oplossing zijn? Zo ja, iemand aanbevelingen hiervoor?
Ik heb gemerkt dat bij een Kraton er veel meer te lijden is door de grote wielen en bredere wielbasis.
Alu is zeker sterker en meestal ook wat betere pasvorm. Maar ook wel weer extra gewicht die je meezeult en extra doorklapt wanneer je crasht. Ik heb ze vaak overwogen, maar zie diff behuizingen gewoon als slijtend materiaal wat je periodiek vervangt.
 
Heb de Senton weggedaan dacht ik neem de Gorgon leuk monster truck beetje bashen. Na 15 min servo saver gebroken... urgh... gelukkig wel kosteloos vervangen door hobbyshop. De lol is er dan wel meteen weer vanaf. Wat is jullie ervaring met de Gorgon? Ohja gebruik wel 2s Lipo erop.
 
Back
Top